Toimitusehdot

Yleistä

Samekki.fi-verkkokaupan ylläpitäjä ja palveluntarjoaja on Samekki (toiminimi), y-tunnus 2673999-7. Osoitteemme on Lehtolantie 5, FI-99870 Inari.

Samekki myy ja valmistaa toimeksiannosta tuotteita yhteisöille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden ostamiseen, tilaamiseen sekä toimeksiantoihin verkkokaupassamme sekä vastaaviin tilanteisiin esimerkiksi henkilökohtaisesti tai puhelimitse Samekin kanssa asioidessasi.

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.2.2022 alkaen. Tarkistamme toimitusehtoja aika ajoin. Tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tilaus vai toimeksianto?

Tässä asiakirjassa tilauksella tarkoitetaan tapahtumaa, jossa esimerkiksi verkkokaupassa oleva tuote on maksettu ja meille syntyy velvoite toimittaa tuote valitsemallasi tavalla.

Toimeksiannolla tarkoitetaan tilannetta, jossa erikseen sovit Samekin kanssa tuotteen valmistamisesta sinulle. Puhekielessä ja näillä verkkosivuilla puhutaan usein tilaamisesta tässäkin, mutta verkkokaupan vakiintuneeseen termistöön sekoittumisen välttämiseksi on selkeämpää puhua toimeksiannosta näiden toimitusehtojen laajuudessa.

Tuotteet ja tuotehinnat

Myynnissä olevien tuotteiden hinnat on esitetty kunkin tuotteen yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksesi. Tuotteiden hinnat ja niiden sisältämät verot ilmenevät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimeksiantojen hinnasta sovitaan aina erikseen. Hinta sovitaan kiinteällä tarjouksella tai tuntiveloituksella, jos työn määrää on vaikea etukäteen arvioida. Hinta voidaan myös sopia näiden yhdistelmänä. Esimerkiksi jos suunnittelu tehdään tuntiveloituksella ja kun suunnitelma on valmis, on helpompi antaa tarjous valmistuksen hinnasta.

Toimituskulut

Verkkokaupassa tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokaupastamme siirtämällä niitä ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme.

Hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on sitova ja muodostaa näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Tilauksen peruuttamisoikeudesta kerrotaan myöhemmin tässä asiakirjassa.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi tilauksen yhteydessä. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla verkkokaupassa mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Ilmaisten toimituskulujen tapauksessa pidätämme oikeuden valita kuljetusliikkeen.

Toimitusaika

Pajalta noudettaviksi valitut tilaukset ovat yleensä noudettavissa vuorokauden sisällä aukioloaikojen puitteissa.

Kotimaan lähetykset tulevat perille pääsääntöisesti 2-3 päivässä.

Toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen useita päiviä. EU:n ulkopuolelle lähetysten nopeus vaihtelee muutamasta päivästä muutamaan viikkoon.

Nämä ovat suuntaa antavia arvioita ja tarkennamme niitä kaupankäynnistä tulevien tietojen perusteella. Auta meitä kertomalla, kun tilauksesi saapuu.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Kuluttajilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla siitä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi verkkosivuilla olevalla lomakkeella, alla olevaan sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.

Peruutusoikeuden säilymiseksi palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäisessä rasiassaan, ilman käytön jälkiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Pakkaamisen huolellisuus on tärkeää, ettei tuote pääse vahingoittumaan. Varsinkin korujen arvo laskee heti naarmuuntumisen tapahduttua. Koruissa olevat sormenjäljet eivät haittaa, hygieniasyistä pesemme kaikki palautetut tuotteet joka tapauksessa.

Peruutusoikeus ei koske toimeksiantoja, joka valmistetaan tai jota muunnellaan vaatimustesi mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeitasi vastaavaksi.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme.

Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttaja huolehtii palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Kuluttajasuojalain mukaisesti palautamme tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä.

Palautusosoitteemme:
Samekki
Lehtolantie 5
99870 Inari
FINLAND
+358 44 2600 942

Lähetyksen tarkistus, virhe- ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä meille mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa.

Sovimme, miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

sami. laiti (at) samekki.fi
+358 44 2600 942

Vastuunrajoitus

Samekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Esimerkiksi jos tilaat terävän puukon ja tiukasta tupesta sitä vetäessäsi käy tapaturma, Samekki ei vastaa vahingoista. Älä käsittele teräviä esineitä ilman asianmukaista koulutusta. Perinteisistä valmistusmenetelmistä johtuen tupet voivat joskus olla herkkiä ilman kosteudelle ja puukot olla tiukassa tupessaan.

Pyrimme välttämään tätä pitkällä seurannalla, koska jokainen raakanahkapala elää vähän eri tavalla. Kuvattu tilanne on helposti korjattavissa, mutta ota ehdottomasti yhteyttä Samekkiin ennen kuin otat riskejä.

Erimielisyydet

Pyrimme ratkaisemaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä sopiaksemme asian. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).